بک لینک ها برای سئو مهم هستند. هنگامی که سایت دیگری به سایت شما لینک می دهد، یک بک لینک ایجاد می شود. برای مثال، اگر برندی یکی از پستهای وبلاگ شما را پیدا کند که برای مشتریانش مفید است، ممکن است به آن لینک دهد. آن بک لینک، همانطور که Moz می گوید، ”رای اعتماد” به محتوای شما است.
چه چیزی یک خرید لینک را سمی می کند؟
چندین چیز وجود دارد که می تواند سمیت بک لینک را از دیدگاه موتورهای جستجو افزایش دهد، از جمله:
امتیاز اعتماد دامنه پایین - این بر اساس تعداد بک لینک ها از دامنه های مورد اعتماد به دامنه ارائه دهنده بک لینک است. رتبه پایین به این معنی است که امتیاز دامنه سایت ممکن است به طور مصنوعی افزایش یابد.
صفحات آینه ای - اگر صفحات مشابه در چندین سایت از یک متن لنگر به شما لینک می دهند، موتورهای جستجو ممکن است ببینند که این یک طرح ساخت لینک است.
طرح بندی صفحه - اگر نسبت متن قابل مشاهده به HTML کم باشد، صفحه پیوند دهنده ممکن است کیفیت پایینی داشته باشد.
تاثیر لینک های بد
اگر جریمه شوید، رتبه صفحه شما را کاهش می دهد و شانس یافتن محتوای شما را کاهش می دهد - یا اگر جریمه ها به اندازه کافی بد باشند، می توانید به طور کلی از فهرست جستجو حذف شوید.
مجازات ها به دو صورت تعیین می شود. گوگل الگوریتم پنگوئن خود را در سال 2012 معرفی کرد که لینک های با کیفیت پایین را هدف قرار می داد. سایتهایی که از طرحهای لینکسازی استفاده میکنند، رتبهبندی را به شدت کاهش میدهند. از آن زمان گوگل این الگوریتم را بهبود بخشیده است تا بتواند لینک های بد را شناسایی و جریمه کند.
اگر پنگوئن پیوند سمی را ببیند، بر اساس نمایه پیوند شما جریمه ای اعمال می کند. هیچ انسانی این را بررسی نمی کند.
علاوه بر پنگوئن، گوگل منابع انسانی بیشتری را به تیم اسپم خود اضافه کرده است که می تواند سایت هایی را که دارای بک لینک های سمی هستند به صورت دستی جریمه کند.
طبق گزارش موتور جستجو ، گوگل بیش از 400000 اقدام دستی را در ماه انجام می دهد.
بررسی پیوندهای دستی و جریمه ممکن است توسط:
گزارش اسپم از یک رقیب
فعالیت الگوریتمی از پنگوئن باعث بازبینی دستی می شود
شما در جایگاهی قرار دارید که تیم هرزنامه Google بر فعالیت آن نظارت دارد
برای جریمه های دستی می توانید درخواست تجدید نظر کنید، اما بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.